Nævnet stadfæstede i april 2021 Udlændingestyrelsens afgørelse vedrørende en mandlig statsbor-ger fra Libanon. Indrejst i 2019. Flygtningenævnet udtalte: ”Ansøgeren er etnisk araber og shia-muslim af trosretning. Ansøgeren er libanesisk statsborger og født i Dubai i de Forenede Arabiske Emirater. Ansøgeren har boet i Libanon i perioden fra 2010 til 2016. Ansøgeren har ikke været medlem af politiske eller religiøse foreninger eller organisationer eller i øvrigt været politisk aktiv. Ansøgeren har som asylmotiv henvist til, at han ved en tilbage-venden til Libanon frygter at blive rekrutteret af Hizbollah, og at han frygter at blive slået ihjel eller tortureret af Hizbollah, hvis han nægter at lade sig rekruttere. Til støtte for sit asylmotiv har ansøgeren oplyst, at han gik på et gymnasium i Libanon, hvor flere af lærerne og eleverne støttede og var medlem af Hizbollah, og at han af dem blev opfordret til at tilslutte sig Hizbollah. I forlæn-gelse heraf kom en af eleverne med et ansøgningsskema, som han havde udfyldt med ansøgerens personlige oplysninger, og da ansøgeren ikke ville skrive under på ansøgningsskemaet, underskrev eleven det på vegne af ham. Ansøgeren har videre forklaret, at han siden er blevet forsøgt rekrutte-ret af Hizbollah flere gange, herunder af sin gymnasielærer under en skoleudflugt til Sydlibanon. Endelig har ansøgeren oplyst, at han i 2012 blev overfaldet og tilbageholdt, og at han i 2013 blev truet på livet af Hizbollah. Videre har ansøgeren som asylmotiv henvist til, at han frygter at blive slået ihjel af sin fars familie i Libanon. Til støtte herfor har ansøgeren oplyst, at ansøgeren har en konflikt med sin fars familie, hvilket blandt andet skyldes, at farens familie ikke ville acceptere, at ansøgerens familie boede i det hus, som ansøgerens fars ejede. Ansøgeren har videre oplyst, at konflikten opstod før han blev født. Endelig har ansøgeren som asylmotiv henvist til, at han fryg-ter regeringen i Libanon, som er korrupt. Flygtningenævnet kan ligesom Udlændingestyrelsen lægge ansøgerens forklaring om asylmotivet til grund. Nævnet finder imidlertid efter en samlet vurdering, at ansøgerens frygt for at blive tvangsrekrutteret af Hizbollah og problemer med ansø-gerens fars familie ikke har en karakter og intensitet, der kan føre til at anse forholdene for at væ-re asylbegrundende efter udlændingelovens § 7. Ansøgerens frygt for den libanesiske regering, fordi regeringen efter hans forklaring er korrupt, udgør heller ikke et asylbegrundende forhold. For så vist angår ansøgerens frygt for tvangsrekruttering henviser nævnet til de foreliggende bag-grundsoplysninger, herunder ”Department of Foreign Affairs and Trade. Country Information Re-port – Lebanon” udgivet af Australian Government den 19. marts 2019. Det fremgår af rapporten blandt andet at Hizbollah ikke tvangsrekrutterer medlemmer, da det vil udgøre en stor sikkerheds-risiko. Der henvises endvidere til, at forsøg på at gøre ansøgeren til medlem af Hizbollah, da han gik i gymnasiet, har haft karakter af forsøg på at overtale ansøgeren og i øvrigt ikke har ført til større problemer mellem ansøgeren og hans skolekammerater eller skolelærere. Vedrørende ansø-gerens forklaring om et overfald i 2012 eller 2013, da ansøgeren gik i 2. eller 3.g, lægger nævnet vægt på, at de personer, der overfaldt ansøgeren ikke sagde noget til ham, og at de lod ansøgeren gå, efter at han var blevet tilbageholdt under en køretur. Ansøgeren har efterfølgende ikke været udsat for overgreb eller tilbageholdelse af de pågældende personer. Ansøgeren er senere blevet opsøgt en gang af to personer, fordi han havde skåret nogle ledninger over. Ansøgeren måtte ac-ceptere, at ledningerne skulle gå gennem hjemmet. Der skete ikke yderligere under episoden, der fandt sted i 2014 eller 2015, og ansøgeren blev efter sin forklaring til Udlændingestyrelsen boende i seks måneder på sin sædvanlige bopæl. Nævnet lægger i øvrigt vægt på, at ansøgeren har forkla-ret, at han to til tre gange er rejst til Libanon, efter at han var kommet til Danmark, og at hans ind-rejse og ophold i Libanon ikke har medført problemer for ansøgeren. For så vidt angår ansøgerens forklaring om problemerne med farens familie lægger nævnet vægt på, at ansøgeren til en afrun-dende samtale med Udlændingestyrelsen [i efteråret] 2019 har forklaret, at konflikten med ansø-gerens onkler er begyndt for lang tid siden, og før ansøgeren blev født, og at han ikke kender til konflikten. Ansøgerens udbyggende forklaring om denne konflikt under nævnsmødet fremstår ikke troværdig, og nævnet henviser herved til, at ansøgeren har besvaret flere spørgsmål herom på en afglidende og usammenhængende måde. Flygtningenævnet finder herefter, at ansøgeren ikke har sandsynliggjort, at han ved en tilbagevenden til Libanon vil være i en konkret og individuelt begrundet risiko for forfølgelse omfattet af udlændingelovens § 7, stk. 1, eller at han risikerer overgreb jf. udlændingelovens § 7, stk. 2. Flygtningenævnet stadfæster derfor Udlændingestyrel-sens afgørelse.” liba/2021/4/rila