Nævnet stadfæstede i marts 2017 Udlændingestyrelsens afgørelse vedrørende en kvindelig statsborger fra Nigeria. Indrejst i 2015. Flygtningenævnet udtalte: ”Ansøgeren er etnisk edo og kristen fra Benin, Ado, Nigeria. Ansøgeren har ikke været medlem af politiske eller religiøse foreninger eller organisationer eller i øvrigt været politisk aktiv. Ansøgeren har som asylmotiv henvist til, at hun ved en tilbagevenden til Nigeria frygter at blive slået ihjel af den nigerianske kvinde, [A], eller en anden person bag det kriminelle netværk, som har tvunget hende til prostitution i Europa. Ansøgeren har til støtte for sit asylmotiv oplyst, at [A] i 2006 arrangerede ansøgerens udrejse til Europa, idet ansøgeren lovede at betale 55.000 euro herfor, og at ansøgeren indtil hendes anholdelse i Danmark [i sommeren] 2016 har arbejdet som prostitueret for [A]. Videre har ansøgeren oplyst, at [A] omkring fem år forinden stod bag drabet på ansøgerens far, idet ansøgeren havde undladt at sende penge til [A]. Ansøgeren har endeligt oplyst, at [A] ved flere lejligheder har stået bag trusler rettet imod ansøgerens moster i Nigeria, idet ansøgeren efter sin anholdelse i Danmark [i sommeren] 2016 ikke har været i stand til at sende penge til [A]. Flygtningenævnet lægger ansøgerens forklaring til grund. Ansøgeren har i nævnsmødet yderligere henvist til, at hun senest i november 2016 på sms har modtaget trusler fra [A]. Flygtningenævnet finder imidlertid, at ansøgerens forhold ikke kan føre til, at ansøgeren meddeles opholdstilladelse efter udlændingelovens § 7, stk. 1, eller § 7, stk. 2. I forhold til ansøgerens frygt for det kriminelle netværk bag handelsforholdet, herunder [A], må ansøgeren således henvises til at søge myndighedernes beskyttelse i Nigeria. Efter de foreliggende baggrundsoplysninger arbejder de nigerianske myndigheder aktivt på at bekæmpe menneskehandel og beskytte handlede personer i forbindelse med, at de vender tilbage til Nigeria. Ofre for menneskehandel i Nigeria har mulighed for at søge beskyttelse hos NAPTIP eller private organisationer med tilsvarende formål. Ansøgerens kritiske synspunkter om NAPTIP kan ikke føre til en ændret vurdering. Ansøgeren har herefter ikke sandsynliggjort, at hun ved en tilbagevenden til Nigeria vil være i risiko for asylbegrundende forfølgelse omfattet af udlændingelovens § 7, stk. 1, eller vil være i risiko for overgreb som nævnt i udlændingelovens § 7, stk. 2. Herefter, og idet de generelle forhold i Nigeria heller ikke kan danne grundlag for international beskyttelse efter de nævnte bestemmelser, stadfæster Flygtningenævnet Udlændingestyrelsens afgørelse.” Niga/2017/3/EMU