Nævnet stadfæstede i marts 2007 Udlændingeservices afgørelse vedrørende en kvindelig statsborger fra Kina, født i 1972. Indrejst i marts 2005. Flygtningenævnet udtalte, at ansøgeren som asylmotiv havde henvist til, at hun ved en tilbagevenden til Kina ville blive pålagt en stor bøde og udsat for tvangssterilisation, fordi hun havde overtrådt de kinesiske familieplanlægningsregler ved at have født en søn i Danmark, selv om hun har en søn i Kina. Ansøgeren havde ikke haft konflikter med de kinesiske myndigheder og var udrejst legalt på eget ægte nationalitetspas. Flygtningenævnet fandt ikke, at den omstændighed, at ansøgeren ved en tilbagevenden til hjemlandet måtte blive pålagt en bøde, var omfattet af udlændingelovens § 7. Tvangssterilisation er ikke tilladt i Kina. Uanset at tvangssterilisation efter det oplyste alligevel finder sted lokalt, fandt Flygtningenævnet ikke, at ansøgeren havde sandsynliggjort, at hun ville være i en konkret risiko herfor ved en tilbagevenden. Flygtningenævnet bemærkede herved, at nævnet ikke fandt, at de af ansøgeren under nævnsmødet fremlagte dokumenter dokumenterede, at ansøgerens søster var blevet steriliseret ved tvang i 2000, hvilken oplysning i øvrigt først var fremkommet i forbindelse med advokatens indlæg. Flygtningenævnet henviste endvidere til, at det af de foreliggende baggrundsoplysninger i Home Office Country of Origin Report in China af senest 22. december 2006 fremgår, at ifølge de regler, der gælder i den provins, hvor ansøgeren kom fra, tillades barn nummer to, hvis ansøgeren var gravid inden tilbagevenden til Kina. Den omstændighed, at ansøgeren ønsker at bo sammen med sin ægtefælle i Danmark, kunne ikke begrunde opholdstilladelse efter udlændingelovens § 7. Flygtningenævnet fandt derfor ikke grundlag for at antage, at ansøgeren ved en tilbagevenden risikerede forfølgelse omfattet af udlændingelovens § 7, stk. 1, eller forhold omfattet af udlændingelovens § 7, stk. 2. Kina/2007/1