Nævnet stadfæstede i maj 2016 Udlændingestyrelsens afgørelse vedrørende en mandlig statsborger fra Jordan. Indrejst i 2014. Flygtningenævnet udtalte: ”Ansøgeren er etnisk araber, statsløs palæstinenser og sunni-muslim fra Yarmouk-lejren, Damaskus, Syrien. Ansøgeren har ikke været medlem af politiske eller religiøse foreninger eller organisationer eller i øvrigt været politisk aktiv. Ansøgeren har som asylmotiv henvist til, at han ved en tilbagevenden til Syrien frygter de generelle uroligheder, der er opstået på grund af krigen. Ansøgeren har videre som asylmotiv henvist til, at han ved en tilbagevenden til Jordan frygter, at han ikke vil blive anerkendt som jordansk statsborger, og at han ikke har noget forhold til Jordan, hvor han aldrig har opholdt sig. Til støtte for sit asylmotiv har ansøger blandt andet forklaret, at han i Syrien var registreret som palæstinenser fra Jordan. Ansøgeren har flere gange ansøgt om jordansk pas på repræsentationen i Jordan, man har ikke fået udstedt et jordansk pas. Det lægges til grund, at ansøgeren ikke har haft konflikter med myndigheder, organisationer eller privatpersoner i hverken Syrien eller Jordan. Ansøgeren skal vurderes både i forhold til Syrien og til Jordan. Vedrørende Syrien må tillægges vægt, at ansøgeren er født og opvokset i Syrien, hvor han har boet frem til sin udrejse. Flygtningenævnet kan tiltræde Udlændingestyrelsens vurdering af, at ansøgeren isoleret set er omfattet af udlændingelovens § 7, stk. 2, som formuleret af lovbekendtgørelse nr. 1021 af den 19. september 2014. Med hensyn til Jordan fremgår det af ansøgerens personlige papirer, herunder vielsesattest og familiebog, at han er statsløs palæstinenser fra Jordan. Endvidere er datteren ifølge sin fødselsattest registreret på samme måde. Dernæst er ansøgeren og hans familie ifølge UNWRA registrering af […] marts 2014 registreret i Amman i Jordan. Endelig opholder ansøgerens ægtefælle, der er jordansk statsborger, sig sammen med ansøgerens børn i Jordan, ligesom ansøger i øvrigt har en række nære slægtninge, herunder sin moder i Jordan. Idet oplysningerne om faderens forhold ikke kan føre til nogen ændret vurdering, kan det herefter ikke lægges til grund, at ansøgeren ved en indrejse til Jordan risikerer forfølgelse efter udlændingelovens § 7, stk. 1, eller at han ved en indrejse til Jordan vil være i en reel risiko for at blive udsat for forhold omfattet af udlændingelovens § 7, stk. 2. Flygtningenævnet stadfæster derfor Udlændingestyrelsens afgørelse.” Jord/2016/2/nke